![]() |
Members of the boy band BTS receive the award for best music video for their song ' Boy With Luv' upon arrival at the Asian Music Awards in Nagoya, Japan, Wednesday. /AP-Yonhap |
The music video of K-pop boy band BTS' latest single "Boy With Luv" was the most viewed music video on YouTube in South Korea this year, the company said Friday.
K팝 보이그룹 방탄소년단(BTS)의 싱글 '작은 것들을 위한 시'의 뮤직비디오가 올해 국내 유튜브 이용자들이 가장 많이 본 뮤직비디오라고 유튜브 측이 금요일 밝혔다.
The music video has topped the milestone of 600 million YouTube views, according to YouTube. "Boy With Luv" is a track off the latest BTS album, "Map of the Soul: Persona," released April 12 and featuring American diva Halsey.
유튜브에 따르면 이 뮤직비디오는 6억 뷰를 돌파했다. '작은 것들을 위한 시'는 4월 12일 발매된 앨범 '맵 오브 더 소울:페르소나'의 수록곡으로, 미국의 팝디바 할시가 피쳐링에 참여했다.
Its music video set a Guinness World Record for the most views on YouTube in 24 hours: collecting 74.6 million views on the first day of its release.
이 뮤직비디오는 공개 첫날 7천460만뷰를 기록하며 '24시간 동안 가장 많이 본 영상'으로 기네스 월드 레코드 신기록을 세웠다.
The music video of "Dalla Dalla" by K-pop girl group ITZY came in second place, with its "ICY" video also coming in seventh place, YouTube said.
이어 걸그룹 ITZY의 '달라달라' 뮤직비디오가 2위를 차지했고, 이들의 '아이시(ICY)' 뮤직비디오도 7위를 차지했다고 유튜브는 밝혔다.
The music video of "FANCY" by K-pop girl band TWICE came in third place, with "Kill This Love," released in April by BLACKPINK, in fourth place. (Yonhap)
케이팝 걸그룹 트와이스의 '팬시(FANCY)' 뮤직비디오는 3위에 올랐고, 블랙핑크가 지난 4월 공개한 '킬 디스 러브'는 4위에 올랐다.
코리아타임스위클리
"시사와 영어를 한 번에"
Korea Times Weekly