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Soccer player Son Heung-min, right, poses with Korea Tourism Organization CEO Ahn Young-bae in Seoul, Tuesday, during a ceremony to appoint him as an honorary ambassador to promote Korean tourism. Courtesy of Korea Tourism Organization |
The Ministry of Culture, Sports and Tourism and the KTO appointed the internationally renowned Tottenham Hotspur striker as a cultural ambassador in the hope that his image will appeal to potential visitors to Korea.
문화체육관광부와 한국관광공사는 한국에 방문할 가능성이 있는 사람들에게 어필할 것을 기대하며 국제적으로 유명한 토트넘 홋스퍼 공격수 손흥민을 홍보대사로 임명했다.
"We expect many positive effects from Son's appointment. In particular, we believe this will raise awareness of Korean tourism in the global market especially in European countries, beyond the countries where many people have already had high interest in Korea due to pop culture," a KTO official said.
한국관광공사는 "손흥민의 명예홍보대사 위촉으로 많은 긍정적인 효과를 기대하고 있다. 이미 많은 사람들이 대중문화로 한국에 높은 관심을 보였던 국가들을 비롯해 특히 유럽 국가를 중심으로 한 한국관광 인지도 제고를 기대하고 있다"고 말했다.
Son will appear in three video ads and seven poster images.
손흥민은 3개의 광고 영상과 7개의 포스터 이미지에 모습을 보일 예정이다.
Under the theme of "This is my Korea, what's yours?" the ads will link Son's skills on the field with the charms of Korea's tourist attractions.
광고 영상에서는 "한국을 닮은 손흥민, 이번엔 한국과 너의 닮은 점도 찾아봐"라는 주제로 경기장에서 보여주는 손흥민의 기술과 한국 관광 명소의 매력을 연계할 예정이다.
The KTO's campaign materials will be released through online platforms such as YouTube and Facebook in September, and will be also be posted on Son's personal social media.
한국관광공사 캠페인 자료는 9월 유튜브와 페이스북 등 온라인 플랫폼을 통해 공개될 예정이며, 손흥민의 개인 소셜네트워크서비스 계정에도 게재될 예정이다.
Currently, Son has 4.8 million Instagram followers and 4.7 million Facebook followers.
현재 손흥민의 인스타그램 팔로워 수는 480만 명, 페이스북 팔로워는 470만 명이다.
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코리아타임스위클리
"시사와 영어를 한 번에"
Korea Times Weekly