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Seventeen / Courtesy of Pledis Entertainment |
K-pop boy band Seventeen has landed on Billboard's main albums chart this week with its new EP, making its first appearance on the prominent U.S. music chart in its seven-year career.
올해로 데뷔 7년 차인 케이팝 보이그룹 세븐틴은 미니 8집 "Your Choice"(유어 초이스)로 데뷔 이래 미국 빌보드 메인 앨범 차트인 ‘빌보드 200'에 처음 진입하는 모습을 보여주었다.
"Your Choice" came in at No. 15 on this week's Billboard 200, the U.S. music publisher said Monday (U.S. time) on its Twitter account, one day ahead of the chart's official update.
빌보드는 28일(현지시간) 공식 채널 트위터를 통해 "Your Choice"가 최신 ‘빌보드 200'에서 15위를 기록했다고 차트 공식 순위 업데이트 하루 전 밝혔다.
This marks the first time the 13-piece act has made it on Billboard's main singles or album chart since the group debuted in 2015.
세븐틴이 2015년 데뷔한 이래로 미국 빌보드 메인 싱글 차트나 앨범 차트에 든 것은 처음이다.
The achievement came soon after the group shared its goal of earning a spot on Billboard's major charts during a news conference marking the release of its eighth EP on June 18.
이는 6월 18일 미니 8집 앨범 발매를 기념하는 기자회견에서 빌보드 메인 차트 1위를 차지하겠다는 바람을 밝힌 직후 이루어졌다.
"Just making it onto the charts will provide a big boost for us," group leader S.Coups said.
"차트에 오르는 것만으로도 큰 힘이 될 것"이라고 그룹 리더 에스쿱스가 전했다.
Seventeen, one of the most popular groups in South Korea, has recently been moving to boost its global presence by performing on multiple American TV shows.
한국에서 가장 인기 있는 그룹 중 하나인 세븐틴은 최근 여러 미국 TV 쇼에서 출연하면서 국제적으로 그룹을 알리기 위해 노력하고 있다.
Last week, the group performed "Ready to Love," the main track of its latest album, on "Jimmy Kimmel Live!" a popular late-night show on ABC, and music channel "MTV Fresh Out Live."
지난 주, 세븐틴은 미국 ABC의 유명 토크쇼인 "Jimmy Kimmel Live!"(지미 키멜 라이브)와 음악 채널 "MTV Fresh Out Live"(MTV 프레시 아웃 라이브)에서 그들의 최신 앨범 타이틀곡인 "Ready to Love"(레디 투 러브)를 선보였다.
In the Billboard Music Awards held in May, the group was named a candidate for the fan-voted Top Social Artist category, along with K-pop superstars BTS and BLACKPINK. BTS won the trophy.
지난 5월에 열린 빌보드 뮤직 어워드에서, 세븐틴은 K-팝 슈퍼스타 방탄소년단과 블랙핑크와 함께 팬들이 뽑은 탑 소셜 아티스트 부문 후보에 올랐으며, 1위는 BTS가 차지했다.
The six-track album "Your Choice" has proven to be a commercial hit, setting a new sales record with the most first-week sales of any album released in the country this year.
6개 트랙으로 구성된 앨범 "Your Choice"(유어 초이스)는 올해 국내에서 발매된 앨범 중 첫 주 최다 판매량으로 새로운 판매 기록을 세우며 큰 성공을 거두었다.
It became the fourth million-seller for the group, following its 2019 album "An Ode" and 2020 albums "Heng:garae" and "Semicolon."2
이는 2019년 앨범 "An Ode"(언 오드)와 2020년 앨범 "Heng:garae"(헹가래), "Semicolon"(세미콜론)에 이어 4연속 밀리언셀러다.
The album also topped the daily album category on Japanese music chart Oricon, as well as the iTunes top albums charts in 18 territories. (Yonhap)
이 앨범은 또한 18개 지역의 아이튠스 탑 앨범 차트뿐만 아니라, 일본 음악 차트 오리콘에서도 데일리 앨범 차트에서 1위를 차지했다.
코리아타임스위클리
"시사와 영어를 한 번에"
Korea Times Weekly