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SPC Samlip's Pokemon cakes / Courtesy of SPC |
By Kim Jae-heun
SPC Samlip's "Pokemon" cakes have been going viral on and offline after the bakery firm recently reintroduced the product series after 24 years of retirement. The products have even been selling for higher prices on secondhand markets as the company struggles to keep pace with demand.
SPC삼립의 ‘포켓몬'빵은 이 제빵회사가 해당 제품 시리즈를 24년 전 단종했다가 최근 재출시한 후 온·오프라인에서 선풍적인 인기를 끌고 있다. 이 상품은 해당 기업이 수요를 맞추는 데 어려움을 겪으며 중고시장에서 더 높은 가격으로 팔리고 있다.
While Pokemon cake products sell for 1,500 won ($1.21) at local supermarkets and convenience stores, they trade for 3,000 won to 4,000 won on Joonggonara, the country's largest online used goods marketplace.
지역 슈퍼마켓과 편의점에서 포켓몬빵은 1500원(1.21달러)에 팔리지만 한국에서 가장 큰 온라인 중고 시장인 ‘중고나라'에서는 3000~4000원에 거래된다.
Some of the items are even sold for almost 30 times the price online ― 40,000 won ― as collectors seek special animation character stickers found in the packaging. Pokemon character sticker collecting became hugely popular when it was first introduced in 1998.
제품 중 일부는 온라인 가격보다 거의 30배 높은 4만원에도 팔렸는데, 수집가들이 포장 안에 있는 특정 애니메이션 캐릭터의 스티커를 구하기 때문이다. 포켓몬 캐릭터 스티커 수집은 1998년 처음 도입된 후 매우 큰 인기를 끌었다.
K-pop star RM of Bangtan Boys also requested SPC to sell more Pokemon cakes on his social media recently.
K팝 스타 방탄소년단의 리더 RM 역시 최근 자신의 SNS상에 SPC는 더 많은 포켓몬빵을 판매해 달라고 요청했다.
SPC Samlip is doing its best to meet the increasing demand for the cakes, but it is now pressed beyond capacity.
SPC삼립은 빵에 대한 증가하는 수요를 맞추기 위해 최선을 다하고 있지만, 지금은 능력치를 초과한 압박감을 느끼고 있다.
"We are manufacturing Pokemon confectionery 24 hours a day to maximize our production, though, there is a difficulty in catching up with the soaring demand," an SPC Samlip official said. "We will increase our output to meet our customers' demand."
한 SPC삼립 관계자는 "제품을 최대한 많이 공급하기 위해 생산라인을 24시간 가동하고 있으나, 수요가 너무 많아 어려움이 있는 상황"이라고 말했다. "고객의 수요를 맞추기 위해 생산량을 증가시킬 것이다."
SPC Samlip's sales volume for its Pokemon cakes reached 3.5 million as of March 10. It sold 1.5 million in the first week and 2 million in the second week.
지난 10일 기준 SPC삼립의 포켓몬빵 판매량은 350만 개를 돌파했다. 출시 첫 주 판매량 150만개를 돌파한 후, 일주일 만에 200만개를 더 팔았다.
The company did not expect its snack cake products to gain such popularity two decades after its last wave.
회사는 이 과자빵 제품이 지난 유행으로부터 20년이 더 지나 이런 인기를 얻을 줄 예상하지 못했다.
KEY WORDS
■ fetch (특정 가격에) 팔리다
■ secondhand 중고의
■ go viral 입소문이 나다
■ keep pace with ~에 따라가다
■ beyond (능력·한계 등을) 넘어서는
■ confectionery 과자류
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